wtorek, 30 kwietnia 2013

Inwestytura Króla Willema-Alexandra



Siedem minut po 10.00 królowa Beatrix podpisała akt abdykacji i powróciła do tytułu księżniczki. Następnie można było usłyszeć 101 salw armatnich, wystrzelonych na cześć nowego króla. Przy stole zasiedli ministrowie i sekretarze rządu, pod oknem siedziały córki króla i królowej oraz rodzina. Królowa wygłosiła krótkie przemówienie na temat podpisania aktów przez jej syna. Mistrz ceremonii odczytał akt abdykacji. Po podpisaniu aktu sztandar króla Willema-Alexandra został podniesiony.



Zanim Maxima podpisała dokument księżniczka Beatrix mrugnęła do niej zachęcająco:



O 10.40 księżniczka Beatrix, król Willem Alexander i królowa Maxima pojawili się na balkonie pałacu.

Kilka chwil temu abdykowałam !  Jestem szczęśliwa i wdzięczna, iż mogę przedstawić Wam nowego króla, króla Willema-Alexandra! " Potem pocałowała syna i wyszeptał "do niego ? "Może coś powiesz" mikrofon był włączony i można było to wyraźnie zrozumieć. "Droga matko!" zaczął król. "Dziś dałaś narodowi nowego Króla. Dziękujemy Ci za 33 lata twoich rządów i inspiracji, za które jesteśmy ci głęboko, głęboko wdzięczni. W imieniu swojej królowej, chcę was wszystkich pozdrowić na placu Dam w Amsterdamie, w Holandii, a także Karaiby części naszego Królestwa, dziękuję za wsparcie i zaufanie, za to  co otrzymaliśmy od Was. Dziękujemy! ".



 Następnie zaczęły się gromkie brawa i ludzie z entuzjazmem skandowali na cześć księżniczki, która wyraźnie powstrzymywała łzy. Beatrix musiała być głęboko poruszona oddając koronę w ręce nowej generacji.



Następnie królowa opuściła balkon, a Jej miejsce zajęły córki pary królewskiej.



Sukienki księżniczek pochodzą od Carreras Pili


Maxima nosiła strój od Nathan



Pałac królewski wydał oficjalne zdjęcia:



Suknię z tego zdjęcia królowa nosiła m.in. w Katarze:



Inauguracja:

leetje: król Willem-Alexander i królowa Maxima z Holandii - co de Nieuwe Kerk w Amsterdamie dnia 30/04/2013

Król Willem Alexander i królowa Maxima


Moja droga Matko,

Jako królowa byłaś w pełni świadoma obowiązków dołączonych do swojej pozycji. Byłaś całkowicie poświęcona obowiązkom biura. Ale byłaś również córką, żoną, matką i głową rodziny. I zawsze starałaś się doceniać w pełni każdy z tych obowiązków. Czasami czułem się rozdarty, ale wiele obowiązków łączyło z wielką inspirację. Nigdy nie odmówiłaś prośby o pomoc. Nawet w czasach osobistego smutku wspierałaś nas w sposób najbardziej kochający i niezawodny.

Z pomocą mojego ojca, opracowałaś własny styl jako Królowa. Nigdy nie wybierałaś łatwej ścieżki . Poruszałaś się po burzliwych wodach, wykresów prawnych i stałych kursów w wiedzy, które były częścią długiej tradycji.

Teraz mogę pójść w twoje ślady. I mam jasny obraz moich obowiązków. Nikt nie wie, co przyniesie przyszłość. Ale tam, gdzie prowadzi mnie moja droga, i jak długo to może być, będę zawsze nosić ze sobą swoje ciepło i swoją mądrość.

Wiem, że mówię za wiele o Holandii i o Karaibskiej części naszego Królestwa, gdy mówię: dziękuję za wszystkie wspaniałe lata, w którym służyłaś nam jako Królowa.

Każdy monarcha spełnia swoje obowiązki w swoim stylu. Jest innym człowiekiem niż poprzednik. Monarchia nie jest instytucją statyczną. W granicach naszych konstytucyjnych zasad to zawsze udawało się dostosować do zmieniających się okoliczności.

Jako Król, chcę, zachęcić ludzi do aktywnego wykorzystywania swoich możliwości. Jednak wielka różnorodność, różnią się nasze przekonania i marzenia, w Królestwie Niderlandów każdy może mieć głos i może przyczynić się do społeczeństwa na równych prawach.

Będę dumny z reprezentowania Królestwa oraz pomagania w odkrywaniu nowych możliwości. Chcę nawiązać więzi, połączenia i są one przykładem tego, co nas łączy, Holendrów, nie tylko w czasach wielkiej radości lub głębokiego smutku. Tak więc, jako Król, mogę wzmocnić więź wzajemnego zaufania między ludźmi i samorządem praz utrzymać naszą demokrację i służbę interesom publicznym.

Przyjmuję tę funkcję z wdzięcznością. Jestem wdzięczny za wychowanie jakie dali mi moi rodzice i za wolność, jaką dano mi na przygotowanie się do tej roli. Wiele osób pomogło mi odnaleźć drogę, zarówno w  swoich słowach i czynach, i chciałbym podziękować im wszystkim.

Moje doświadczenia w kraju i za granicą uczyniły mnie osoba którą teraz jestem. Mogę powiedzieć z pewnością, zarówno dla siebie i dla świata: Akceptuję tę funkcję z pełnym przekonaniem. I w ten sposób, przyjmuje do wiadomości, jak bardzo się cieszę, z poparcia mojej żony, Maximy. Ona jest świadoma ograniczeń osobowych jej pozycji, które czasem za sobą pociąga. Ona objęła nasz kraj i stała Holenderką wśród Holendrów. Ona jest gotowa do zastosowania w pełnym zakresie swoich zdolności w służbie mojego panowania.

Dziś stoimy przed sobą, aby potwierdzić nasze wzajemne obowiązki i zobowiązania. Karta Królestwa i Konstytucji jest naszym wspólnym fundamentem. Poprzez dobro i na złe, budujmy na tym fundamencie w pełnym zaufaniu, przyszłość z podniesionymi głowami.

Przysięgam narodowi Królestwa, że ​​będę stale zachować i podtrzymywać Karty Królestwa i Konstytucji.


Przysięgam, że będę bronić i zachowywać niezależność i terytorium Królestwa najlepiej jak potrafię. Będę ochraniać wolności i prawa wszystkich obywateli i mieszkańców, oraz stosować wszelkie środki wprowadzone do mojej dyspozycji przez prawo, aby wspierać i promować dobro królestwa.

Tak mi dopomóż Bóg!

Po przysiędze króla, wierność i posłuszeństwo ślubowali mu członkowie rządu.



Następnie wszyscy zebrani w kościele trzy razy krzyknęli "hura" na cześć króla, a mistrz ceremoniału wyszedł przed kościół by oficjalnie ogłosić " Mamy nowego króla!" 



Niesty nie udało mi się znaleźć zdjęć, jak króla tłumaczy księżniczce Amalii co dzieje się w danym momencie, robiła tak przez całą ceremonię.



Księżniczka przez całe przemówienie syna powstrzymywała łzy.





Suknia królowej Maximy pochodzi od Holenderskiego projektanta Jana Taminiau, do tego wybrała Mellerio Sapphire Tiara.


Księżna Mary i książę Frederik. Księżna ma na sobie suknię od Charlotte Lynggaard. Poniżej zdjęcie z pracowni projektantki:



carolathhabsburg: książę i księżna Brabancji.  Gosh!  Phillipe wygląda baaaardzo stary!  0_o.  Mathilde, doskonały, jak zawsze, nie tho im do gustu sukni ona s sobie ... ble: ')

Księżna Matylda i książę Filip. Księżna nosi suknię od Nathan.

carolathhabsburg: Książę Alois i PSS Sophie Liechtensteinu.  próbowała ją z kapelusza, teraz mogą przejść

Książę Alois i księżna Sophie

carolathhabsburg: modne para królewska ze Szwecji

Księżniczka Victoria i książę Daniel, sukienka księżniczki pochodzi od Fadi ElKhoury. 



Sheikah Mozah, Lalla Salma i książę Albert z Monako.



Sheikha Mozah z Katharu w Valentino Couture


Książę Karol i księżna Camilla w sukni od Bruce'a Oldfield'a


Księżna Masako i książę Naruhito 


Księżna Letizia i książę Filip, księżna nosi suknie od Felipe Valera



Księżna Stephanie i książę Wilhelm



Księżna Mette-Marit i książę Haakon, księżna nosi suknię od Valentino.




Ciężarna księżna Aimee nosi dziś suknię Maximy



Księżna Mabel w sukni Viktor en Rolf




Oficjalna sesja zdjęciowa:


Do zobaczenia o 19.30 :)

29 komentarzy:

  1. Maxima pięknie wyglądała tak jak i Victoria , Letizia , Matylda strój Mary mnie troszkę rozczarował a Stephanie kiepsko wyglądała mnie się nie podobała kapelusz zniszczył całość

    http://www.hellomagazine.com/royalty/gallery/2013043012340/europe-royal-ladies-fashion/2/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stephanie najgorzej wyszla a letizia i victoria oraz maxima pieknie:) od nich stylu musi sie uczyc kate bo beznadziejna jest do tego te miniowki juz sa nuden i wulgarne dla ksieznej i kobiety w ciazy coraz bardziej rozczarowuje i jest z jej stylem coraz gorzej.mini ciuchy do pol uda az widac tyle i to 31 latka zona przyeszlego krola i kobieta w ciazy =tragedia:(

      Usuń
    2. Przyznam, że kolor sukni Maximy mnie zaskoczył, ale wyglądała pięknie, strój Mary mi się nie podoba.

      Usuń
  2. ładna uroczystośc,,,,,królowa ustepujaca wygladała swietnie ,,ona ma jednak styl prawdziwej królowej ,,maxima tez wygladała swietnie i cudna miała tiare ,,

    OdpowiedzUsuń
  3. 3 tyg podniecania ,wypisywania notatateko koronacji a tu taka tylko notatka po macoszemu i juz po sprawie eh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Notka po macoszemu zostanie zaktualizowana i będzie wyglądać pożądnie gdy pojawi się więcej zdjęć:)

      Usuń
    2. bo to tam wszystko jeszcze trwa! Poza tym, widać jak nie rozumiesz, ile pracy i czasu trzeba włożyć w napisanie takiej notki - nie miałaś/eś bloga - nie wiesz - nie wypowiadaj sie.

      Notka jest super!
      Bardzo mi się podoba, że tam wszystko było niebieskie ;))

      Księżniczka Victoria wyglądała cudownie - wczoraj i dzisiaj - zresztą księżna Mary też.

      Najbardziej szkoda mi tej księżnej Mabel, taka sama bez męża - on chyba dalej jest w śpiączce, tak? Ale urocze to było, jak wczoraj szła pod rękę z jakimś innym facetem i jego żoną ;)

      Usuń
    3. a Maxima to wgl błyszczała, i myślę, że tak powinno być - wyglądała wspaniale - nie to co wczoraj...

      Usuń
    4. Dzięki, Tak, Johan Friso jest w śpiączce, jeśli się nie mylę leży teraz w szpitalu w Londynie a szła z jego młodszym bratem Konstantynem ( nie jest podobny do braci) i żoną.

      Usuń
    5. no właśnie, zupełnie inny ;)) fajnie, że się nią tak zaopiekowali ;)

      Usuń
    6. Marta ale nie naskakuj na innych ona tylko zwróciła uwagę zajmij się swoim blogiem nie bądź wredna to nie twój blog i się nie panosz Marleneo prosze nie kasuj tego komentarza

      Usuń
    7. Nie będę go kasować, a z komentarzem Mary muszę się zgodzić, może nie w pełni ale jednak, nikt nie wie ile pracy i czasu kosztuje napisanie takiej notki. Moim zdaniem Marta w żaden sposób nikogo nie obraziła, ani na nikogo nie naskoczyła, ani nie jest wredna, nie przesadzajmy. Marta się tutaj nie panoszy, po prostu napisała komentarz z perspektywy blogerki :)

      Usuń
  4. Królowa jest tylko jedna! Maxima wyglądała FENOMENALNIE!! Ta tiara jest cudowna, śliczny, elegancki strój. ;)
    Niezwykła ceremonia. Miałam szczęście, że udało mi się ją obejrzeć. Rozumiałam tylko pojedyncze słowa ale cała uroczystość wywarła na mnie olbrzymie dobre wrażenie.
    Oczywiście piękna była przemowa, królowa miała łzy w oczach jak jej słuchała.
    Po raz kolejny - świetną robotę zrobiłaś, bardzo fajna notka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszyscy ślicznie wyglądali. Wiesz może od kogo pochodzą suknie księżniczek Amlii Aleksji Ariane,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te żółte od Carreras Pili, co do sukienek z kościoła nie wiem :)

      Usuń
  6. mam pytanie czytałam że będzie jakiś 'uroczysty przejazd' o której to :) a koronacja byłą dziś na TVN24 i Polast News :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O 19.30, szkoda, że nie wiedziałam, ja nagrałam transmisję z BVR i będę dopiero oglądać. A transmisję na tych kanałach tłumaczono ?

      Usuń
    2. Chyba nie :)

      Usuń
    3. nie tłumaczono, tylko pokazywali obraz i był jakiś holender mówiący po polsku, który opowiadał o królowej itp :) tak było na polsat news.

      Usuń
  7. Dzisiaj niezdecydowane numerem jeden była Maxima, wyglądała rewelacyjnie, podobała mi się też Victoria i Letizia.Zawiodła mnie jednak stylizacja księżnej Mary.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miało być zdecydowanie , nie wie co mi tam wskoczyło

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak obstawiacie gdzie możemy spodziewać się następnej koronacji?Może w którejś z monarchii też istnieje tradycja abdykacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Hiszpania, oni tam chcą żeby król abdykował.

      Usuń
    2. Ja jakoś czuje że to może być Belgia albo Norwegia ale nie wiem czy tam praktykuje się abdykacje, może któreś z bardziej wtajemniczonych dziewczyn się wypowiedzą

      Usuń
    3. Patrząc na wiek panujących monarchów poza oczywiście Elżbietą II, to król Belgii jest najstarszy wiekiem 77 lat, Norwegii 76 no a później Hiszpanii 75.Beatrix w momencie abdykacji 75 lat.

      Usuń
    4. Jeżeli Elżbieta nie umrze, czego oczywiśie jej nie życzę ale koronacja byłaby piękna, to obstawiam Hiszpanię :0

      Usuń
    5. Król Filip i królowa Letizia byłoby pięknie...

      Usuń
  10. Stephanie wyglądała jak stara baba xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Maxima teraz na tym jachcie pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń