niedziela, 21 kwietnia 2013

Wyjścia Charlene, Letizi, Matyldy i Mette-Marit oraz wywiad Maximy i Willema Alexandra


Księżna Charlene uczestniczyła wczoraj w 2013 Top Marques Monaco w Grimaldi Forum w Monako. Księżna obejrzała wiele stoisk i rozmawiała z wystawcami. Jak informują media zapowiada się najlepsze Top Marques w historii. 


***


Książę Haakon i księżna Mette-Marit odwiedzili Arbeidsinstituttet, instytut pracy lokalnej, który oferuje młodym ludziom kursy w wielu dziedzinach. 

***


Księżna Letizia uczestniczyła w koncercie w Audytorium Nacional de Música w Madrycie. Koncert odbył się z okazji 80-lecia Fundacji Luca de Tena i miał na celu zbieranie pieniędzy, potrzebnych do kontynuowania wielkiego dzieła Fundacji. Następczyni Tronu miała na sobie sukienkę od Hugo Boss ( pierwszy raz nosiła ją w 2011 roku) oraz buty Magrit.


***


Księżna Matylda i książę Filip odwiedzili Musson, Messancy i Arlon - prowincje Luksemburga. Pierwszym przystankiem był La Petite Plante w Musson, dom mieszkalny, który może pomieścić 16 osób dorosłych z zaburzeniami sprzężonymi.  Stamtąd książę i księżna pojechali do odlewni Magolux, w Messancy. Dzień zakończyli wizytą w Arlon, gdzie uczestniczyli w spotkaniu, a następnie w pięknym lunchu odbywającym się na ich cześć w Ratuszu.


***


Kilka cytatów z wywiadu:

Tajemnica miłości:

Książę Willem:  Kiedy dostaję pod stołem kopniaka od Maximy: " nie mów, ze jest dobrze, nie wiesz co przyniesie dzień".

Ogłoszenie abdykacji:

Księżna Maxima: Królowa dawała nam cały czas, szczodrość i namiastkę wolności, abyśmy mogli dać jak najwięcej odpoczynku naszej rodzinie i zbudować między nami naprawdę silną więź.

Książę Friso:

Książę Willem: Jesteśmy ze sobą bardzo blisko, wychowaliśmy się w różnicy 2.5 lat między sobą. Byliśmy zawsze razem. Ten wypadek był tragiczny.
Jest teraz w najlepszych rękach i Mabel i Moja Matka robią dla niego wszystko tak dobrze jak jest to tylko możliwe.

Księżna Maxima: Aby dać mu szansę

Książę Willem: Aby dać mu szansę, czuję ogromny szacunek i wdzięczność w stosunku do Mabel i Matki.

Księżniczka Catharina-Amalia:

Księżna Maxima: Amalia bardzo dobrze zrozumiała co się dzieje.

Książę Willem: Jej pierwsze pytanie brzmiało: "ile możesz to robić ?"

Tytuł:

Książę Willem: Bardzo ważne jest dla mnie aby ludzie w moim towarzystwie czuli się swobodnie. Nie jestem fetyszystą protokołu.

Księżna Maxima: Zawszę będę Go wspierać i czasami gdy jako król nie będzie mógł czegoś zrobić, to ja będę Go reprezentować, ale nigdy nie będę zajmować Jego miejsca. Każdy chce wiedzieć Maxima królowa czy księżniczka, to nie ma znaczenia. Ważniejsze jest to co reprezentujemy, iż sam tytuł.

Królestwo:

Książę Willem: Nie chcę być tylko królem, który opierając się na tradycji swoich poprzedników, co oznacza ciągłość w tym kraju, a także stabilność, ale królem XXI wieku, który może zachęcać społeczeństwo poprzez dobre i piękne wydarzenia, dając wsparcie i ulgę, wystarczy poświęcić ludziom dodatkową uwagę. Chcę stanowią dobry wzór i za granicą i w Holandii. Spróbuję być jednoczącym elementem społeczeństwa. Służyć mu na wiele sposobów.

Księżna Maxima: Willem jest osobą, która chce być bardzo blisko ludzi, która lubi kontakt z innymi, czerpie z tego inspirację. I nadal będzie.

Książę Willem: Mama tak często mówi w wywiadach: Mowa jest srebrem, milczenie złotem. To nie znaczy, że nie ma zdania jako osoba. Król może mieć swoje zdanie, ale często musi zachować je dla siebie.

Księżna Maxima: Na pewno będę kontynuować moje funkcje międzynarodowe. Mam też wiele funkcji w Holandii, to wszystko mieści się w mojej pracy księżnej. Moja sytuacja jako Królowej nie ulegnie zmianie. Po 30 kwietnia moja sytuacja nie zmieni się tak bardzo jak sytuacja mojego męża. Moje zadanie będę wypełniać ta samo jak wcześniej. I tak oczywiście pochodzę  z Argentyny. uwielbiam tańczyć, śpiewać i będę to robić nadal. Chcę pozostać sobą.


I kolejne pamiątki:


Księżna Maxima pojawiła się na okładce Hiszpańskiego Vaniti Fair.



6 komentarzy:

  1. A mogłabyś coś więcej napisać o holenderskiej rodzinie królewskiej, o rodzeństwie Willema?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się coś napisać, nie obiecuję, że będzie to jutro, mam bardzo dużo zajęć. W piątek mam wolne więc z pewnością opublikuję taką notkę.

      Usuń
  2. Jakoś nijak nie mogę się przyzwyczaić do myśli że to nie Beatrix będzie królową w Holandii. Staroświecka jestem bo popieram zasadę "umarł król, niech żyje król".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że choć nie mogę doczekać się koronacji, to jakoś nie potrafię sobie tego dobrze wyobrazić. Ja również jak Ty nie popieram abdykacji, ale cóż :)

      Usuń
  3. http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2313262/All-women-blooming-months-So--Kates-bump-tiny.html

    TA Kate to chyba serio nie jest w ciazy
    nie wyglada na 6mc
    ona wcale na ciazarna nie wyglada
    ubiera grube ciuchy,obszerne plaszcze to moze udawac ciaze i nosic sztuczny brzuch
    nie przekona mnie poki nie pokaze sie w letneij stylizacji
    pozatym patrzac na inne w 6mc w tym na diane tez chudzinke jak kate czy na inne jej postury kobiety to ona nie jest w ciazy
    cos cala ta sprawa jest dziwna i nie zdziwilabym sie gdyby to byla sciema coaz rodzina btrytyjska lubi klamtwa itd itrygi itd i ja im nie ufam
    poczekajmy i ocenimy ostatecznie
    narazie jestem na NIE dla tej ciazy tzn nie ma ciazy

    OdpowiedzUsuń