niedziela, 10 listopada 2013

Król Willem Alexander obrzucony pomidorami


Król i królowa Holandii odbyli w tym tygodniu oficjalną wizytę w Rosji. Przebiegała bardzo dobrze, aż do nie przyjemnego incydentu, który miał miejsce wczoraj. Mianowicie opozycjoniści obwiniający króla o styczniowe samobójstwo jednego z kolegów, które popełnił po nie przyznaniu mu azylu w Holandii, postanowili obrzucić go pomidorami. 





Jak informuje portal fakt.interia.pl ,para królewska wysiadała właśnie z samochodu, aby udać się do konserwatorium, gdy w ich stronę zaczęto rzucać pomidory. Żadne z nich nie trafiły ani w króla, ani w królową. Siergiej Aksenow stojący na czele opozycyjnego ugrupowania Inna Rosja poinformował na Twitterze, że dwie osoby - mężczyzna i kobieta - zostały aresztowane jako sprawcy incydentu.

Protest miał przypomnieć o samobójczej śmierci Aleksandra Dołmatowa, członka Innej Rosji, który w maju 2012 roku brał udział w protestach przed reelekcją Władimira Putina na stanowisko prezydenta, za co został oskarżony o uczestnictwo w zamieszkach.

Dołmatow, którego w końcu wypuszczono na wolność, obawiał się represji politycznych i zwrócił się do władz Holandii z prośbą o udzielenie azylu. Odrzucenie wniosku było powodem samobójstwa mężczyzny w ośrodku deportacyjnym.

14 komentarzy:

  1. Jak z Naszym Komorowskim, kiedy dostał jajkiem, tyle, że tu wyszło lepiej bo w króla nic nie trafiło

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakby to król decydował komu udzielić azylu, czy ogólnie decydował o wszystkim w Holandii, pewnie o całej stawie, że nie udzielili Dołmatowowi azylu, dowiedział się jak już koleś nie żył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiedział ,nie wiedział ale reprezentuje kraj i jest jego symbolem ,

      Usuń
  3. A ja z innej beczki ciekawa jestem czy pojawiły się jakieś oficjalne zdjęcia z okazji 8 urodzin księżniczki Eleonor z Hiszpanii, czy w jakiś sposób to uczczono?Urodziny wypadały 31 października a ja nigdzie nie widziałam wzmianki na ten temat, inaczej niż w przypadku księcia Henryka z Danii który też niedawno świętował 8 urodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba chodziło ci o Christiana (syna Freda i Mary), który ósme urodziny obchodził 15.10. Henryk to syn Joachima i Marie i ma 4 lata.

      Usuń
    2. Nie pojawiły się zdjęcia Eleono ;)

      Usuń
  4. Rzeczywiście pomyliłam imiona oczywiście chodziło mi o Christiana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co się dzieje z księżną Mette-Marit?

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, a ma się coś dziać szczególnego, są jakieś newsy bo ja nic nie wiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam na myśli brak Jej publicznych wystąpień.

      Usuń
    2. W niemieckiej prasie sa wzmianki o operacji księżnej.

      Usuń
    3. Ma naciągnięte bodajże kręgi szyjne i musi chodzić w kołnierzu. Ma odwołane wszystkie eventy do świąt.

      Usuń
  7. Wiecie, tak sobie myślę że z tą ciążą Letizii to jednak chyba tylko plotki, gdyby coś było na rzeczy to już po takim długim czasie coś by drgnęło w wyglądzie księżnej. Szkoda bo ja naprawdę się cieszyłam na samą myśl o kolejnym dziecku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślę, że to się wszystkim po prostu wydawało. Chociaż kwestia nie picia alkoholu dawała do myślenia, że jednak jakiś maluszek w jej brzuchu jest.

      Usuń